QR Kód - a forradalmi technika, amit rosszul használnak!

Írta: Lengyel Zoltán - 2012. szeptember 2. Utolsó frissítés: 2013. január 30.

Biztosan Te is hallottál erről a csodáról. Ódákat zeng(ett?) róla az egész internet, hogy ez most aztán micsoda ütős eszköz az online és az offline világ összekötésére! És mi látszik ebből jelenleg? Gyakorlatilag semmi. Illetve egy valami biztosan: Vannak próbálkozások, de kevés az igazán ütős és valóban hasznos felhasználás.

Mi lehet az ok?

Valahol talán a kerékkel is így kezdődött... Volt egy kerek szerkezet, amit felhasználva egyszerűvé vált a nehéz terhek mozgatása. Bizonyosan számtalan megoldás született ekkor, hol használható eszközöket, megoldásokat teremtve, hol totális zsákutcába kerülve. Akárcsak a gőzgép feltalálásakor, amikoris mindent ezzel a technológiával próbáltak megoldani. Érzésem szerint a QR kód esetében is arról van szó, hogy sok esetben rossz irányból próbálják megközelíteni a technológiát, aminek aztán az a vége, hogy íme, itt egy újabb feleslegesen nagydobra vert, hasztalan eszköz.

Hogyan lehet akkor helyesen használni?

Először is, helyén kell kezelni a dolgot. Mit is nyújt ez a technika pontosan Neked? Egy eszközt, amivel:

  • Csak egy szűk, de annál értékesebb csoport részére adhatsz extra információt (aki beszkenneli a QR kódját, az bizonyára az átlagnál jobban érdeklődik a terméked/szolgáltatásod iránt).
  • Számosítható elérési statisztikát a mobil marketingjéről.
Mire figyelj a QR kód elhelyezésekor?

Ha ennek a technológiának a használata mellett döntesz, mindenféleképpen figyelj a következőkre:

  • Olyan helyen tüntesd fel, ahol van idejük az embereknek, hogy elővegyék a telefonjukat és beszkenneljék a kódot! Egy út menti óriásplakát ilyen szempontból a lehető legrosszabb választás! Még fel sem fogja az ember, hogy mit látott, már el is hagyta a reklámot. Egy metróaluljáróban viszont sokkal lassabban történik minden!
  • QR kód - vajon mi van mögötte?

  • Törje át a komfortzónát, aktivizálja az embereket! Sokan számításba sem veszik, hogy egy QR kód beolvasásához bizony kellően motiválni is kell az embereket. Mi az amit nyújtani tud nekem, amiért megéri előbányászni a telefonomat, megkeresni a QR kód-olvasó programot, elindítani és - a technológia kevésbé elterjedt mivolta miatt - mások előtt "hülyét" csinálni magamból? Adjon valami felcsigázó titokzatosságot, prémium szolgáltatást, exkluzivitást, hogy átbillentsen a komfortzónámon, és AKARJAM azt az infót, ami a QR kódja mögött van!
  • Statisztika, statisztika!!! Ne kövesd el azt a hibát, hogy a QR kódot a weboldalad főoldalára irányítod! Elveszett, fontos információ! Mindig legyen egy ilyen QR "landing page" az oldaladon, ahová csak azok érkezhetnek, aki a kódodat szkennelték!
A QR kód, mint a mobil technológia Kinder tojása

Miért van a világon akkora sikere ennek a csokival körülvett játéknak? A meglepetés, a "Vajon mi van benne, de izgi!" érzés miatt!
A QR kód pontosan ugyanezt nyújtja az ügyfeleknek: Egy olyan információ forrás, aminek külön szertartása van, amelyben szintén megjelenik ez az izgatott várakozás!

És mi történik az esetek többségében? Nagy, neves éttermek, hotelek QR kódjait beolvasva kikötünk az adott cég weboldalán... Setöbb... Katasztrófa! Persze ezt még fokozzák azzal, hogy még véletlenül sem a mobil weboldalra, hanem a "rendes" weboldalra! Talán nem is kérdéses, hogy mit okoznak ezzel: A kódot beolvasók lelkesedése visszaesik, akik majd egy idő után csak legyintenek: "Ááá, ez is csak egy webes link, nem érdekel!"

Megoldás: Rendszer szemlélet!

Mindezek ellenére azt tanácsolom Neked, ha még nem használod a QR kódot, ideje belevágnod! De egyet tarts szem előtt: A QR kód - sok más marketing eszközzel egyetemben - ne egy öncélű, "Van, mert kell!" történet legyen, hanem egy használható eszköz a mobil marketingedben! Gondold végig milyen információkat akarsz elérni, a fogadó oldal milyen adatokat, információkat szolgáltasson a látogató számára, alakítsd ki a rendszert!

Szakértői segítségre van szükséged?

A QR kódra épülő marketing stratégia, amilyen egyszerűnek tűnik, olyan komplex kidolgozást igényel. Amennyiben szeretnél ehhez szakértői segítséget kapni, küldj nekünk üzenetet az alábbi űrlapon keresztül, segítünk!

 

 

Cég és mobil

Szakmai hírlevél KIZÁRÓLAG cégtulajdonosoknak! Ha érdekelnek azok a mobil megoldások, technológiai újítások amelyek segítségével céged értékesítése, marketingje tovább finomítható, iratkozz fel hírlevelünkre!

Vezetéknév:*
Keresztnév:*
E-mail cím:*

Kövess minket!